lördag 14 februari 2009

Dag 44 - fredag - 090213

Fredag den 13:e... Det var ingen otursdag igår. Underbart kallt var det när jag åkte till jobbet, -16 grader!! Härligt!

Jag hade dessutom min lyxiga fredag.
Jobbade bara mellan kl.7:20-11:00 och Isak kunde åka hem med skolbussen kl.13:00. Jag gick ut för att möta honom och kompisen W. Jag gillar inte vägen som går längre ner på bilden. Det är gamla E18, en 70-väg som Isak måste korsa när han ska till och från skolbussen. Isak litar jag på, men inte på bilarna, bussarna och långtradarna som allt som oftast missat hastighetsskyltarna! Nu när det dessutom är snö på vägen och rejäla snövallar på vägkanten, så tycker jag att det är än mer otrevligt att de ska gå över där på egen hand!

Hur mycket är ett barns liv värt i pengar för andra än för föräldrarna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är otäckt det där med barn och trafik, många kör som galningar ju! En vacker vinterbild var det i alla fall!