måndag 9 februari 2009

Dag 40 - måndag - 090209

Vilken dag det har varit idag! En alldeles underbar dag!
När jag körde Isak till skolan var det -13 grader ute! När jag åkte till jobbet hade det blivit lite varmare och solen sken på en alldeles blå himmel!
På fotot ligger de allra yngsta barnen och vilar ute i solskenet. Alldeles underbart var det att sitta där i solen!
De äldre barnen fick välja om de ville äta lunchen utomhus eller stanna inne för att äta. Alla ville gå ut i solen och njuta. De kallar jag I Ur och Skur-barn!

Varför är man knasig när man äter utomhus på gården, när man på en skidsemester är frisk och hurtig om man äter utomhus?

3 kommentarer:

Anonym sa...

För att inte tala om att sova ute. Som jag fick försvara det åt höger och vänster vintern när C var bebis. Hon sov ute 1,5-2,5 timme varje dag och var nog inte sjuk en enda dag på hela vintern - sin tidiga födsel till trots, men det spelade liksom ingen roll. Det var många som tyckte det var gräsligt!! En läkare sa till och med åt mig att hon inte skulle få gå ut förrän i april, för hon hade astma!!! Eh... astmafriare unge får man leta efter... och dessutom har jag aldrig hört talas om att man inte får gå ut då. Tur jag inte var en nervös förstagångsmamma, utan vågade gå på min egen magkänsla. Oj, lång utläggning för att säga - det är så rätt med "I Ur och Skur"!

Heléne sa...

Livskvalité skulle jag kalla det om jag fick äta lunch ute en solig vintermåndag! Inte är ni knasiga heller -bara sunda :-) Heja er!/Heléne

Ejris sa...

åhhhh vilket underbart jobb du har. men kan tänka mig att i skur kan det vara mindre roligt=) kram