torsdag 18 juni 2009

Dag 162 - torsdag - 090611

Idag när jag skulle åka hem från jobbet upptäckte jag ett enormt fält med prästkragar. Jag var bara tvungen att plocka med mig ett fång hem.

Kruxet med den idén var att blommorna växte uppe vid E18-planket och det är ett staket runt vår förskolegård. Visst, vi har en grind just där, men den är låst... vi har tappat nyckeln.

Hoppa? Nej, elefanter kan inte hoppa....

Klättra? Jodå, jag provade. Ställde mig på lådan med sand, men precis när jag skulle hoppa över, så kom jag på att det inte finns något att stå på på andra sidan när jag vill tillbaka igen...

Så jag gick in och hämtade mig en stol som jag ställd epå andra sidan. Klättrade över, plockade prästkragar i mängder och klättrade tillbaka igen.



Kommentaren från mina kollegor dagen efter var: "Varför gick du inte in genom den andra grinden på andra sidan?"

Hmm..... det var ju en rejäl omväg ju.... :-)

Inga kommentarer: