söndag 5 april 2009

Dag 93 - fredag - 090403

Dagen idag - en vanlig fredag...
Det sista jag ser på kvällarna innan jag somnar, och det första jag ser när jag vaknar är detta.
Taket i vårt sovrum är helt kaputt! För några år sedan låg jag i sängen en kväll och såg hur papptaket buktade sig neråt. Vid en närmare titt, droppade det lite vatten från bubblan. Vid ytterligare nogrann granskning, dvs när vi gjorde hål i taket med en kniv så droppade ytterligare vatten ner från taket.
Fy 17 vilken hems känsla det var!
Men taket är nu omlagt och det droppar inte mer vatten!

Innertaket har vi inte prioriterat att laga. Det är så mycket annat som vi vill fixa och vår tid med barnen är så viktig! Den prioriterar vi över allt annat! Fixa tak hinner vi göra tids nog!
Axel tycker att hålet i taket ser ut som en träsko.

Jag har en idé att vi ska ta ner all papp och måla det befintliga trätaket i vitt, kan det bli bra tro?

Inga kommentarer: